22 Mayıs 2013 Çarşamba

Mehmet Besler'den açıklamalar..


TKİ Tavşanlı Linyitspor İkinci kaptanı Mehmet Besler lig bitiminde, sezona başlamadan basınla bir araya gelerek Linyitspor’un daha iyiye gidebilmesi açısından bazı açıklamalarda bulundu.
Besler yaptığı açıklamalarda şunlara değindi;
“ Göztepe maçından sonra aradan bir hafta geçmesi ve geçen iki yıl içerisinde Tavşanlı Linyitspor’da yaşadığımız sıkıntılar beni bu açıklamalara itti. Geçen yıl tabiri caiz ise direkten döndük. Bu yıl direğe çarptı ve çıktı. Önümüzdeki yıllarda tekrar bu sıkıntıların yaşanmaması adına artık büyük adımların atılması gerekiyor. Kendi menfaatim için konuşmayacağım. Yaklaşık 6 yıldan bu yana burada bir futbolcu olarak, ikinci kaptan olarak, yaşanan sıkıntıların tekrar yaşanmaması adına, daha iyi yerlere gelinmesi adına açıklamalarda bulunacağım. Öncelikle Göztepe maçı sonrası hissiyatımı anlatacağım. Ben bu forma altında çok kere sevindim. Çok kere sevinç çığlıkları attım , fakat bu sezon bu maçtan sonra ilk defa ağladım. O kadar zor bir sezondu ki , bugüne kadar çekilen bütün emekler 90 dakika sonra heba olacaktı.  Camia olarak çok büyük sıkıntılara gebe  kaldık. Fakat bu son maçtan sonraki duyduğum duyguları asla , unutmayacağım.  
Aslında 6 yıldan beri tekrar eden bazı gelişmeler, bu maçtan sonra tarih tekrar tekerrür etti. Favoriler kazanmadı, Tavşanlı Linyitspor kazandı. Tavşanlı Linyitspor’un o terinden akan emek hep kazandı.
Tavşanlı Linyitspor 2 yıldan bu yana daha önceki ruhunu hep kaybetti.  Benim Linyitspoara yakıştıramadığım bu iki yıl içinde gerçekleşti.Tavşanlı Linyitspor’a Miladı dolmuş futbolcuların takımın içinde yer alması, bir emeklilik ikramiyesi gibi Tavşanlı Linyitspor’a geldikten sonra son vurgunlarını yapıp bu takımdan sonra futbolu bırakmaları Tavşanlı Linyitspor ruhuna yakışmaz.biz Tavşanlı Linyitspor olarak Türkiye’nin en iyi 36 takımından biriyiz. Bu 2 yıl bize çok iyi ders olmalı.geçen yıl takımın bu duruma geleceği belliydi. Buradaki açıklamaları geçen yıl yapmadığıma pişmanım. Biz çok büyük bir emeği çok büyük bir değeri önlem alınmasa kaybedebiliriz.
Size 15 futbolcu sayabilirim, burada ne işimiz var diyenler vardı. Biz insanlara hak ettiğinden fazla değer veriyoruz. Burada 3-5 gol atıp taraftarın önünde forma öpenler kral ilan ediliyor. Şimdi o insanlar bakıyorum ki başka takımın formalarını öpüyor. Aslında bu insanlar kulübün aleyhinde kararlar alan böyle yapı sergiliyor. Mademki krala ihtiyacımız var, bence en büyük Kral Abdi Aktaş’tır.  Bir insan 38 yaşında sahada mücadele ederken ondan daha genç yaşta insanlar buradan son vurgunu yapıyorsa  ve futbolu bırakıyorsa bizim kendimizi eleştirilecek çok şeyler olmalıdır.
Buranın bir ruhu vardı, biz bunu kaybettik. İkinci ligde Play of maçında Eyüp maçında 7 bin 500 kişi buradan akıp gidiyor , Tavşanlılı annelerimiz dua ediyor, imkansızlıklar içinde şampiyon olup bu lige çıkıyoruz. Resmen takım ard niyetli insanların eline geçerek, kötü yönetilerek ve kötü futbol ile bu hallere düşüyoruz. Bizim bizden başka dostumuz yok. Tavşanlı Linyitspor düştü diye haberler yapılıyor. Televizyonlarda başka takımlar 10 dakika konuşulurken biz iki dakika ile geçiştiriliyoruz.
Bu bir memleket meselesi deniliyor. İki yıl içinde yaşadığımız sıkıntıları yaşamamak için herkesin elini taşın altına sokması gerekiyor. Bu konuşma aslında bir futbolcunun yapması  gereken konuşma değil, beni bu konuşmayı yaparken futbolcu gibi görmenizi istemiyorum. Tavşanlı’yı  ve Tavşanlı Linyitspor’u seven biriyim, saha içinde ve saha dışında sorumluluklar almayı isteyen bir insanım. Artık somut adımlar atılması gerekiyor. Herkesin bu konuda somut adımlar atması gerekiyor.
Büyük denizde yüzmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Göztepe maçından önce bir kıvılcım gördüm. Başta Kaymakamımız , Belediye başkanlarımız, Ahmet Baş gibi önde gelen iş adamlarımız bizi ziyarete geldi. Bu maçtan galip geldikten sonra kendilerinin gelecek sezon için bazı sorumluluklar alacaklarını bize belirttiler. 
Bence Tavşanlı neden Kütahya’da oynuyoruz değil, 3 yıldan bu yana bu ligde oynayan takımın neden stadının yapılmamış olmasıdır. Bir amatör takımı olup da profesyonel takımı olmayan yerlere yeni statlar yapılıyor.”
……………..
“benim tek istediğim bu kulübün kurtulması. Her geçen gün kötüye giden gidişin bir sonlanmasıdır. Çekirge bir sıçrar iki  sıçrar. Ligin en başından bir şeyler yapılmasıdır. Bu takım o kadar emekler sarf etti ki ; biz trilyonları harcayan takımlara benzemiyoruz. Bizim ruhumuzda çok büyük emekler vardır. Bu emeği taraftarından, basınından , futbolcusundan, hocasından, yönetiminden bu kadar sarf edildi. Belki de bu emekler sayesinde Allah bize yardım etti ve bu kadar dua ile bu ligde kaldık.”
“ Tekrar Allah  nasip ederse bu formayı büyük bir gururla giymeye devam ederiz. Ben bu formay üzerime giymekten çok büyük mutluluk duyuyorum. Bu benim için vazgeçilmez bir şey. Bu takım  buraya kadar gelişinde az çok terimizi döktük , emek harcadık. Tek yürek olmayı burada yaşadık. İnşallah futbol hayatımın sonuna kadar burada kalırım ama zaman neyi gösterir onu bilemem. Takdiri ilahi.  
Belki bu konuşmayı alsanız belki çoğunu arkadaşlarım da söyleyebilirdi. Eğer bu takımda somut adımlar erken atılırsa bir sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum. Geçen yılı futbolcu çabuk siler. Ama tekrar vaatler, tekrar gelecekle ilgili konuşmalar ve Kağıt üzerinde yazılan şeyler futbolcuları tatmin edeceğini sanmıyorum.
yine de dediğim gibi bu açıklamalarım bir futbolcu olarak değil, bir Tavşanlı ve Linyitspor sevdalısı olaraktır.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...